Autolikes

Instagram markedsføring for virksomheder

Instagram markedsføring for virksomheder

Instagram er en naturkraft!

Hvad der blot var en platform til at dele billeder, er vokset til at være en af de aller største social-media platforme på mindre end 7 år.

Instagram har doblet deres brugerbase på blot 2 år, på op til 700.000 millioner brugere, med en speciel vanvittig tilgang af brugere siden de introducerede Instagram Stories i august 2016.

Få succes på Instagram

Meget imponerende!

Det viser virkelig hvor godt mennesker reagerer på simpelt, visuel-drevet indhold. De fleste der bruger Instagram, elsker Instagram! Det er den mest populære måde at dele billeder på.

I mange tilfælde vælger jeg sågar Instagram over google, når jeg søger efter billeder. Det er super nemt og let tilgængeligt, og størstedelen af billederne på Instagram er super høj kvalitet.

Men lad os komme til sagen!

 

Virksomheder på Instagram

Forretninger over hele verdenen bruger Instagram til at øge deres bundlinje - en metode der giver mening, taget i mente, at 80% af alle på Instagram, følger minimum en forretning.

Men, mange virksomheder mangler stadig at drage fordel af, hvad Instagram virkelig har at byde på.

Hvis din forretning er i den situation, skal jeg glædeligt meddele, at det ikke er så svært at skabe resultater som du måske tror.

Jeg vil over 7 indlæg komme med 7 forskellige råd og strategier der kan kombineres, til at få succes på Instagram.

Første, og måske den vigtigste Instagram strategi:


Fokusér på kvalitets indhold

Først og fremmest, du er absolut nød til at fokusere på at skabe indhold af høj kvalitet. Ingen vil være interesseret, hvis indholdet på din Instagram konto ikke er godt.

Hvis du ikke har erfaring med Instagram, kan du i første omgang oprette en privat konto, så du kan blive mere velkendt og anerkende hvordan platformen fungerer.

Plus du som almindelig bruger kan erfare hvordan andre virksomheder bruger Instagram, og derved bedre udvikle en forståelse for hvad der fungerer, og hvad der ikke gør.

Så, hvis du endnu ikke har en Instagram bruger, sæt din egen private op. Følg en masse aktive virksomhedsprofiler, og noter dig hvordan de gør. Et konkret tip er at tage screenshots af alle de billeder der fanger din opmærksomhed, det kan du efterfølgende bruge som reference til, når du selv skal skabe indhold.


Nå, med det ude af verdenen, lad os se på forskellige typer af indhold du kan poste på din virksomhedsprofil.

En af dem er ‘behind the scenes’ indhold.

Denne slags indhold er lavet til, at vise processen i din produktion, af hvad end du nu sælger.

Her er et eksempel fra Rolls Royce

Få succes på Instagram

Denne slags indhold virker godt på to niveauer. For det første så viser det at virksomheden bag, virkelig går op i kvalitet, og at gøre det bedst muligt.

For det meste vil folk gerne have det bedste.

Hvis du kan vise dem, at din forretning, går ind for at producere det bedste af det bedste, vil folk hellere end gerne købe fra dig.

Fra din potentielle kunders synspunkt kan din virksomhed føles mere menneskelig, når du tager dine kunder med om bag scenen, og fremviser hvordan dine produkter bliver til. Din virksomhed er nu ikke længere blot kedelig og ansigtsløs.

Du bør også vise holdet bag virksomhedens facade. Det hold som virkelig går op i kvaliteten af det produkt/service de leverer. Det vil nemmere få kunden til at føle, at dit brand, er det rigtige valg.


Hvad der ellers virker godt som Instagram indhold er produktbilleder.

Produktbilleder er som du nok kan regne ud, billeder du har taget af dine produkter.

Her er et eksempel fra Raymond Weil:

Få succes på Instagram

Hvis dine produkter har nogle afgørende karakteristika, har du chancen for at vise disse.

Essensen her, er at tage billeder af høj kvalitet. At tage billeder i høj kvalitet, burde ikke være så svært. For det meste er din telefon tilstrækkelig (afhængig hvilken du har).

En af de vigtigste faktorer for at få et godt billede, er belysningen. Du vil gerne have så meget naturlig lys som muligt. Hvis dette ikke er en mulighed, kan du overveje at bruge en lampe.

Hvis du lige er startet, så husk på hvor meget andre virksomhedsprofiler kan hjælpe dig med inspiration til dine egne produktbilleder og tekst hertil.

Sidste mulighed jeg vil komme ind på er ‘Instagram Stories’.


Få succes på Instagram

Instagram Stories er stadig en relativ ny mulighed for indhold på Instagram. Instagram stories tillader dig at dele billeder og videoer, i et slideshow format. Med videoer på typisk under 30 sekunder.

Indholdet du deler vil forsvinde igen efter 24 timer.

Med Instagram Stories kan du kombinere de forskellige typer af indhold, vi har dækket indtil nu. Da indholdet kun varer i 24 timer, behøves det ikke at være ligeså poleret som det indhold på dit feed.

Hvis du bruger Instagram Stories informerende, er der en god chance for at engagementet omkring dem stiger, siden folk vil føle at de oplever noget ‘ægte’, eller måske går glip af noget hvis du ikke tjekker dem ud.

En af fordelene her er, hvis du kæmper med at finde tid eller idéer til at lave kvalitets indhold til dit feed, kan Instagram Stories være med til at holde dine followers interesseret, mens du skaber det perfekte indhold.

Det var alt for nu, vi ses i næste indlæg, hvor det handler om at få engageret din målgruppe.

Leave a comment: